Thursday, January 28, 2010

kejap ada kejap xde..selalunye xdeeeee je laa....hikhik

untuk korang melepas rindu....sila tatap wajahku ini..lalalalala

sila baca dgn laju sebab aku taip secara laju ni..lalalala....

ok maleh nak intro panjang2..iyeee..aku tauuu...aku dah lama menyepikan diri...bukannye aku banned blog aku, tapi aku betul2 malas nak berblog...M.A.L.A.S!! malas tahap gaban, tahap cipan, tahap tenuk, tahap belacan semua ada lahhh...malas nak share citer pasal aku..malas serba serbi...lagipun xde yg interesting sgt la idup aku lately..sama je mcm org lain..cuma ada sikit2 changes laa...

okla..sikit update pasal aku..tu pun kalo korang nak tau la...kalo xnak tau lagi baguss..lepas ni konpem aku menyepi utk beberapa bulan lagik....hehhehe
  • aku x bape sihat..doc ckp aku 'acute gastritis' tp aku rasa sistem perut aku ni dah x normal dah kot..terlampau byk asid dlm perut..sbbnya: bkn sbb aku x makan sbb aku jenis kuat makan walaupun aku mkn sikit tapi aku makan kerap...tapi maybe sbb aku stress kot. stress adalah salah satu sebab asid berkumpul dlm perut...huhu
  • 2 kali aku warded..1st= kat Damai spital tmn melawati 16-19nov 2009...sakit perut aku makin teruk..doc scope perut aku dan jumpa 2spot luka...x berdarah tp menghakis dinding perut..masuk drip 7botol.... 2nd= kat GHKL..26th-28th dec 2009.. alkisahnye aku dalam tempoh 'berpantang' dan aku tersalah makan..kesudahannya aku muntah2 dan dehydrated dan doc suh aku masuk wad. masuk drip 6botol...
  • aku terpaksa berpantang makan..sambal2 pedas2, kafein (teh kopi nescafe etc), kari, masak lemak, segala yg berempah2, berangin2..BYE BYE!! selain tu, seafood except fish, daging, segala jenis kekacang (buncis, kcg pnjg, etc), bendi, terung, timun etc, pun xbleh mkn....aku tensennnnnn!!! tensennnnn!!! bila mak aku buat asam pedas je aku terpaksa amik bauuu je...pastu terpaksa la aku imagine kan rasa asam pedas walaupun time tu aku makan nasik berlaukkan ikan goreng je..hukhuk...
  • aku loss weight sebanyak 8kg!! penah masa aku sakit teruk berat aku 39kg aje...sekeping gileee!! aku rasa nak bawak badan pun x larat!! now berat aku dah bertambah iaitu 40kg!! hahahah gile nak kasik up pun payah...semalam balik keje angin kuat gile..aku rasa mcm nak melayang2 jerk...huhu..kalo aku bawak payung time tu of coz jadik Mary Poppin..hehehhe..baju2 aku suar aku semua dah longgar..pinggang aku pun dah 24..hahahha
  • aku banned makan kat luar...aku jadik trauma dgn makan kat kedai..so nak xnak aku masak jugak la walaupun kadang2 xlarat..menu aku sepanjang sakit dah hampir 6bulan ni hanyalah bubur, sup, masak kicap, masak halia, taucu..tu je la sampai aku naik muak..mr.hubby? mkn je apa yg aku masak..nak mkn yg pedas2 sila makan kat luar ye sayang...hehehhe
  • doc suruh aku berpantang 6 bln ke setahun...dari masuk wad bln 11 aritu, ni baru 2bln...lagi 10bulan woi....naik poning aku kalo pikir psl mkn...
  • ramadhan thn ni pun aku x konpem bleh posa ke x..sbb perut aku mmg x bleh kosong langsung..mr.hubby awal2 dah x bagi posa..dia ckp xpela bayar fidyah pun, sbb lagi mudarat bila aku posa..aku realized sakit aku makin teruk time raya sbb aku start sakit b4 posa..tp aku paksa diri berposa jugak...tu yg salah satu sbb nye kot..wallahua'lam...
  • skang selain ubat yg doc bagi, aku carik alternative medicine jugak...jeli gamat, madu khaula', air penawar, pati ikan haruan, akar kayu..semua aku telan...sedap x sedap belakang kira...yg penting aku nak sihatttt..aku nak sihatttt!!!


ok cukup pasal sakit..cakap pasal benda lain pulak

  • umo aku dah masuk 30tahun on 31st Dec aritu..wahhh kejap je aku dah 30...macam x caya je tapi x kisahlaa..age is just a number...yg penting aku tetap mcm budak sekolah..hehhe..
  • usia perkahwinan aku dgn mr.hubby dah menjangkau 6 tahun 30th january ni...wahhh x sangka ye rasa mcm baru je kawen...tu la pasal lama sangat 'honeymoon'..dah 72 bulan honeymoon...dan buat masa ni still berdua lagi...bertiga? coming soon..InsyaAllah....
  • buat masa ni aku xnak pikir sgt pasal anak sbb aku nak sihatkan badan aku dulu..camne aku nak conceive kalo perut aku asik sakit je..weight pun kurang..so skang ni focus baikkan perut dulu, kasi up aku nyer weight then baru pikir pasal anak..tapi kalo Allah bagi jugak time2 aku sakit ni..Alhamdulillah aku terima dgn redha...sapa xnak terima wei dah 6tahun aku tunggu!!

  • rumah yg aku beli dah siap wei....weeehuuuu seronok gilakkkkk!!! bulan 2 ni InsyaAllah dapat kunci. x sabo weh aku nak pindah...pikir bab2 pindah ni, dan2 tu ternampak duit melayang2...skang ni nak kena pikir pasal nak pasang grill, nak beli lampu ngan kipas..tu yg penting dulu..benda2 lain pikir kemudian laa....rileks..pakai apa yg ada je dulu...kalo 1 rumah nak serba baru..botak kapla weiiiii!!

apa lagi yerk?aku rasa cukupla dulu..nama pun taip laju2 kan? so tunggu je la bila aku rajin nak update balik...aku pun xtau bila...


ok c u.....byeiiiiiiiii




Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

2 comments:

kucingorengemok said...

salam cik ryani... alamak, entri ni (walaupun dah lama) sangat menginsafkan saya yang ada gastrik tapi degil asiiik nak minum nes. harap perut awak dah improve!

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)