Friday, September 18, 2009

2 hari sebelum raya...edisi balik kampung

perjalanan jauh tak ku rasa
kerna hatiku melonjak sama
ingin berjumpa sanak saudara
yang selalu bermain di mata...

ooooo baaaalik kampungggg!!
ooooo baaaalik kampungggg!!
ooooo baaaalik kampungggg!!
haaaati girangggg!!


yeay jom joget sama2..ewahhhh!!!

ni entry autopublish ye kawan2...

di saat ini aku x balik kampung lagi...malam karang baru balik. kalo ada rezeki dapat tol free, alhamdulillah...save bajet tol kitorang..


oh ye aku balik kampung di Chukai, Kemamang, Ganu kiterrrr!!


kejap je...dari gombak sampai chukai kalo x jem xde aral melintang, 3 jam sampai. kalo hubby speed 140 (tu je yg berani, kalo lebey2 mau melayang myvi guwe), 2 1/2 jam sampai. tapi mengikut firasat beta, malam ni jalan mesti jem sebab ramai yang tunggu tol free. dengan orang nak balik kelantan yang berduyunnnnnn tibaaa (sebut macam lagu Juliana Banos) wajib jem yang agak melampau. hmm sabo ajelah..


so kesimpulannye kita estimate journey balik raya adalah 4jam paling lambat. amacam ok x?


kalo gerak kol 12, kol 4 sampai umah. elokla tu terus sahur je. yang penting aku sebagai co-pilot kena tido puas2 siang ni sebab malam kang nak teman hubby bawak kete..tapi aku selalu curik2 tido...heheheh


aku di chukai maybe sampai raya ke-3 je..plan 1st raya, kat chukai je. petang2 sikit gi umah mak teh di cheneh. 2nd raya, mak abah plan nak balik melaka. kaklong ngan adik2 plan nak balik besut. aku?? pegi raya KT kot..memula macam nak ikut balik melaka tapi bila x semua yg folow macam x best la pulak. so maybe pegi KT umah sedara-mara dan kawan2. 3rd raya, lepak kat umah je la then gerak balik ke KL. x boleh lama sangat kat chukai sebab nak raya belah hubby lak kat klang. so 4th raya kita pulun raya klang ok...

oklah dikesempatan ni aku mohon ampun & maaf atas segala kesalahan yg telah aku lakukan sama ada sengaja atau tak...almaklumla kita manusia biasa x lepas dari buat salah silap....harap2 diampunkan ye...

moga Syawal kali ini memberikan 1001 kebahagiaan dan kerahmatan bagi kita semua..jemputla datang ke rumah..aku memang x buat open house..tapi umah aku sentiasa open utk korang...kalo korang aku masakla..dont worry ok...

drive carefully, semoga selamat pergi dan balik..makan tu hati2..pulun tu pulun jugak tapi agak2 le kang x pasal2 korang sakit perut macam aku naya je...

aku memang x wat kad raya, x sempat nak kreatifkan kepala otak aku...keje aku kutip kad raya kat umah org je..ehhehe

sebelum berpisah, jom layan kad raya dari kawan2 lagik...
dari Liza, Nizam & Alya..insyaAllah jumpa raya ke-2 ok..masak sedap2 tauuuuu




dari DD dudu yg comel..jom ah dtg sri langkawi...2nd week raya onwards..hehehe

ok, love uols....muahhhsss

dam dam dum

bunyi mercun

kanak-kanak datang berduyun-duyun....

selamat kami ucapkan

untuk kita hingga sampai tahun depan

SELAMAT HARI RAYA!!!






Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

1 comment:

dd dudu said...

waah terharunyaa akak dapat kad raya saya^^

mmuahxx

Selamat Hari Raya kak :) (akak xsempat bace kot, akak dah balik kampung kot huk)

meh jugak datang Sri Langkawi 1 hehe