Thursday, September 17, 2009

3 hari sebelum raya..edisi kad raya dan bebel membebel mengarut meraban

warghhhh dah khamis!! tulat dah raya!! yeay yeayyyy!!


amboi seronok mengalahkan budak kecik!! heheh sape x seronok weh tahun ni my turn!! kebetulan pulak kitorang 12 beradik berkumpul!! wahhh seronoknye!!


abah, mak, 12 beradik, 5 menantu, 6 cucu..haaa amik ko 25 orang dalam 1 rumah mana x riuh weiiii!!!


nak2 bila time main bunga api, time bekpes di pagi raya dan plg syiok time salam2 dan amik gambo bagai....muat ke camera nak sumbat kami yg seramai ni??hehehe


eeeiiii tak saboooo tak saboooo tak saboooooo!!!


dah dahhh..meroyan pulak dibuatnye...jom layan kad raya lak...kad raya real x sempat2 nak amik pics, ada dok tergantung dpn pintu bilik ni...anyway mekasihla sesapa yg sudi bg kad raya tu ye....

dari Eyza..mekasih za...sonok eyza ye raya sampai sarawak sana...



dari shahroll, kalo korang ingat lagi aku masuk contest yg dia buat, yg aku menang tu. ntah bila la nak photoshoot aku pun xtau...lepas musim raya la kot



ni dari kak alim...rakan sekolah dulu merangkap sedara jauh..ehhehe..org melaka jugak


dari kak asma, jugak kawan sekolah dulu..ekceli kak alim ngan kak asma kawan ngan kakngah aku, so otomatik dengan aku sekali la kenal..hehehe



haaa ni dari 2 anak dara comel..mek kelate ni...sonok la anis ngan aina balik raya klate...mama ngan papa lagilah bertambah seronok ye!!

ekceli nak balik raya ni, banyak lagi checklist aku x settle....
  • nak wat sekut choc chip utk umah mak...kalo sempat wat pagi sok lepas sahur. kalo x sempat, yang aku buat utk umah aku tu, bagi kat mak je

  • cuci tingkap, mop lantai..ni plan nye malam ni tapiiii...

  • nak amik kuih raya dari kak ipar...haa ni la yang membantutkan plan nak cuci tingkap ni..nak taknak kena jugak gi shah alam malam ni amik kuih raya. sbb kuih tu aku nak bagi mak.

  • tukar langsir..ni kena buat lepas tingkap sudah cuci bersih berkilat...tema langsir kita...hmm merah kot..kot??? dinding hijau langsir merah?? belasah je laaa....

  • dobi....tinggal nak dobi suar jeans hubby je..yang lain2 tu xpe..sempat kering. jeans ni nak bawak balik kampung..dobi kat umah ye bukan kat kedai dobi...

  • kemas beg...haa ni dah start sikit2..mana2 baju nak bawak balik aku dah ketepikan dan dah campak2 dalam beg. pagi esok jugakla kena kemas betul2. hadiah2 raya utk mak abah ngan budak2 kenit kat umah dah elok masuk dalam beg. siap dengan bunga api aku sumbat dalam beg. rasanye beg ni banyak kot. beg baju rasanya 2 kot. 1 x muat...pastu beg kuih raya, beg hadiah raya, beg kasut..uish banyak le pulok....ni baru berdua, kalo dah bertambah2 nanti rasa x muat myvi aku tu nanti..huhu
  • duit raya..dah tukar dah cuma nak masukkan duit dalam sampul je...buat malam ni kot. tahun ni sama macam tahun2 sudah, duit kuar je..duit masuk takde..bila ntah nak ada duit masuk ni...huhu...raya tahun depan kot? insyaAllah....hehehe...
  • hmmm apa lagi ye...haa bawak balik lauk2 yang cepat rosak...dah hujung2 posa ni memang dah malas masak..pakat beli je semua...so sayur2 yg cepat rosak tu bawak balik kampung la..masak utk sahur last nanti.

  • opss..telekung!! kang ada yang x solat raya kang...butang baju melayu hubby jugak..kang di pagi ada pulak adegan "butang baju melayu abang mana yang???" hehehhe

lain2 takde la kot. itu je la yang teringat buat masa ni..


Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

No comments: