Thursday, April 2, 2009

ahad punye citer

punyela berjaman baru nak update citer ari ahad ek...


lepas subuh aku bantai titon...ngantuk giloss..sbbnye last nite kami meraikan Earth Hour di rumah (selama 15minit jer) then terus zoommm ke Port Klang ada org nak banjer ikan bakar (sambil jeling2 kat hubby *wink*)


ok psl Earth Hour citer lain entry yer..sbb pix dlm fon, x sempat nak transfer lagiks...


sambung intro td...kol 10 tersedar, hubby dah xde kat sblh..rupanye dia layan tv..terus buat muka sememeh...


'abg...jom pi mkn roti canai...' (alasan mls wat bekpes)
'nak mkn katner?' (port roti canai kitorang kat sebelah skolah teknik gombak or kat NZ..kdg2 area OTK)
'NZ la...nak roti canai cheese...' (dan2 tu telan air liur terbayang roti canai cheese yang kebabomm!!)
'ok pi siap2'


terus mandi, siap2 then x sampai 10min dah sampai NZ (sesapa dok area wangsa maju tau la NZ tu katner ek)


roti canai cheese ni sgt la sodap ye kwn2...kalori pun aaaaaamattt le byk!! seswai utk org yg kurus cam aku ni..hahahhaha!!
dah mkn blablabla borong newspapers: metro, kosmo & suara keadilan dan jugak pa&ma april then time nak balik tu hubby ajak gi tukar tayar kete...

ekceli tayar kete depan tu baru tukar bln 12 aritu kot..hubby nak transfer tayar dpn gi blkg, then depan ganti baru...dok usyar2 kat kedai tayar tu..amik 2nd hand jerk..dia kira sebijik RM110..so 2 bijik RM220 la kan?

sementara hubby dok usyar2 tayar, aku gi kodai borong sayur2an dpn kedai tayar tu..beli bahan2 nak wat kari kapla ikan (menu kami mlm ni)..mcm best je kedai ni..semua ada..murah lak tu..nama pun kedai borong kan?


beli serba sikit je, sbb mood nak beli brg dapur x muncul lagiks...pastu gi balik kedai tayar tu, tgk hubby dok usyar tayar lagik..pastu mamat pomen tu bese la nak lakukan tayar dia kan, dia offer la tayar myvi SE baru 4 bijik skali ngan sport rim myvi SE gak..kira 2nd hand jugak le total up RM250 gak. tayar mmg baru lagi. mamat tu ckp tuan nye kete tu baru sebulan beli pastu dia nak tuko sport rim, dia transfer ngan tayar2 skali...tingtong2 hubby pun setuju la..aku tgk tayar pun cantik x haus ape lagik, so amik je la..xpo tu org laki punyo hal..aku on je..hehhe..



sementara tgh tgu tuko tayar, balancing segala maknenek, aku lepak baca paper & belek2 pa&ma..this is the reason why i bought pa&ma this month! ni la my idol dlm bidang photography...cayalah SN!! geram tgk orked yg montel tu!!



dah nak siap tu masukle myvi baru kaler putih..aku dari dulu mmg berkenan myvi putih..cantek arr kete dia..siap tinted lagik..pastu sport rim putih tu yg guwe x tahan tu!! cantek woo...

dah siap tuko tayar balancing gedebak gedebuk semua setel, pastu balik umah...time tu dah kol 12.30..patutnye time tu hubby dah gerak gi keje..pastu tetiba dia ckp..

'abg ingat nak tuko cuti la'
'ha? knp plak?'
'x larat le..kan minggu ni abg keje straight je xde cuti2'
'hmm ok..abih tu nak wat ape?' (mmg aku xde plan apa2 sbb ingat nak dok umah je)
'gi umah lia nak? tgk anak dia' (eh..tetiba je dia ajak aku gi umah kwn aku yg baru bersalin last week..waahhh ini sudah baguss!!)
'hmm ok jugak...'
'ke syg ada plan lain? nak tgk wyg ke nak shoping2 ke?' (eh eh dia offer aku shoping la...huhu)
'hmm xmo la..dah beli dh brg yg syg nak beli..next month le pulak' (see..aku kan isteri mithali x suka pau duit laki..hikhik ~ utk masa2 tertentu pau jugak!!)
'hmm call je la lia tu..abg nak cuci kete jap'


terus gi cuci kete..sambil tu aku call lia..x berjawab lak..bz kot nyusukan anak...sms dia bgtau nak dtg..ekceli dh byk kali lia ajak aku dtg umah dia..mengenangkan jauh nye mak aiii x sanggup aku nak gi..tp sbb dia dh byk kali dtg umah aku, x sampai ati lak aku nak hampakan besfren aku nih.


sudah cuci kete, siap2..sambil tu aku carik2 le map umah dia yg dia penah bg aku dulu...carik punye carik nasib baik jmpa...kalo x jenuh jugakle nak mencarik! kol 2.30 kuar rumah...


otw tu jln clear sampai le exit nilai...dari situ start le map umah dia tu...dari nilai ke salak tinggi...jln punyo jln jmpa la landmark yg dia kasi tp mcm konpius sket. jln lagik, jmpa petronas..pastu dah xtau nak tuju ke mana sbb x jmpa shell yg dia lukis dlm map tu. last2 call lia, then her hubby, Mr. E dtg amik kitorang...owh..rupanye ke depan sikit je lagi baru jmpa exit gi umah dia...agak jakun jugak le aku bila sampai situ..iyolah, aku penah sampai setakat nilai 1 je dulu, ke dalam2 lg tu mmg le x penah sampai..


area umah lia namanye Kota Warisan, Salak Tinggi...kat Sepang sana nun...jauh giloss...


sampai je umah, terus nampak si kecik IRFAN yg tgh titon..adoiiyaiii lembut hati tgk bby...eh, nape xde rupa lia pun? rupa E pun xde!! putih mcm lia tp muka bulat semacam! sedangkan lia ngan E dua2 muka bujur! ke tertukar?hehehhe..sonok jmpa lia..dah jadik mak org dah kwn aku ni...


mama dia pun ada gak. dok borak2..hubby dgn E rancak berborak wpon baru 1st time jmpa..bagusla tu bleh 'masuk'.. +- 2jam kat umah lia, kitorang pun gerak balik kol 5.30...xpela lia nanti kita holiday sama2..ingat tu...plan dah lama tp x menjadik je..hehehhe


balik kitorang lalu ikut putrajaya...dekat je rupanye nak gi putrajaya. kena lalu ikut pekan dengkil. sampai putrajaya hujan selebat2nya..siap jmpa xcdent 2kali! isk terus betul yg 1st xcdent tu. tgk kete pun rasanye dah babai le agaknye org dlm tu..isk nauzubillah...

balik x singgah mana2. terus sampai umah kol 6.30. kat MRR2 pun byk gak xcdent. belah kanan nak ke cheras jln dah jem..mujurla kitorang ok je..


sampai umah lapo gile...msk nasik..goreng ikan merah..konon2 nak wat kari kapla ikan..hmm..idaknye..masing2 dah penat. panaskan aje lauk yg tapau dr kelang smlm...tu je..nampak gaya next time je la msk kari..


lps tu layan CSI..hubby dah ngantuk gile..9.30 dia dah masuk tido..aku je dok terkebil2 dpn tv..layan CSI, ANTM sambil iron baju & lipat baju..hmm penatnye....11.30 dah zzzzz....


Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

No comments: