Friday, July 10, 2009

2nd half year...

July datang lagi...what a very hectic month!! Seawal 3-5 July aku & opismate pi berjimba di Taman Negara...maybe ramai yg dah tgk pix kat facebook kan? xpe la kat sini aku tepek sikit utk tatapan uols yg xde fb..

Xtvt kitorang kat TN, selain sawan gambar (sbb pantang nampak camera mula la menyelit), ptg jumaat tu ada Amazing Race..seperti biasa grup aku akan kalah teruk!! muahahaha!! bkn sbb x terer ke hape..committee sport dah silap info..games jadik caca marba..tp x kisahla...2nd last pun jadiklaaa..huhuseperti biasa pic grup kena ada..masa ni tgh tunggu turn utk pit-stop yg ke 5...stuck weh ada 2 grup dpn kitorang..sbb tu la kitorang kalah coz diorg lambat gile wat tasks (huhu sukati je blame org len..kuakuakua)

malamnye ada tazkirah..seronok2 pun hal2 akhirat jgn dilupa..ecehhh!! tp siyes aku ckp, mmg aku x fokus langsung time tazkirah tu..penat gile weh..iyolah more than a week aku ulang alik pi soping..x jusco, giant, pastu tesco, pastu jusco balik, giant balik..sampai org cop aku gile soping la...iyolah RM5k nak dihabiskan utk beli hadiah lucky draw, hadiah games, hamper utk performance..mcm2 la...tp kira berbaloi jugakle coz point utk J-card aku mencanak2 naik!! huhu byk le rebate aku kali ni...huhu besh nye...opss melalut lak..nak citer psl tazkirah le...tajuknye pasal bulan rejab. aku bantai tido je..huhu sori ustaz..ana ngantukla...

the next day, memasing dah ready for boating..weehuuuu sonoknye!!! lebih kurang kol 9 kitorang gerak ke jeti..dekat x dekat slm 1km jugak le dr resort..oh ye kitorang stay kat Rainforest Resort. nice place, nice food..cuma aku x bape mkn sgt coz 'trauma' kes sakit perut masa gi Cherating last year. sebelum gerak, penyakit sawan gambar berleluasa...heheh x caya tgkle dlm facebook...sampai dah tau nak tgk camera mana yg penting gambo akaqqq ada..huhuhu..masa ni x ramai sgt coz separuh dah pi jeti dulu..

then sampai le turn naik bot..heheh ada member ckp brader blkg tu mcm mawi..kekeke gelak aku..iyolah mawi la tu...mawi versi kuala tahan =D
kitorang ni antara bot yg terlambat. tp abg mawi kita ni merempit x hengat.. sampai air masuk dlm bot!! so keje kitorang bila dpt pintas bot lain adelah amik gambo dan lambai2 bak ratu cantek..kekekeke dalam 40min naik bot, sampai le kat 1st pit stop..Kelah Sanctuary..kononnye nak bg ikan kelah makan roti. masing2 teruja coz org ckp kelah kat sini besar2...sekali....besar tapak tgn daaa!! tu pun aku nampak 2ekor je..rupanya malam tadi ujan kat hutan sbb tu air keruh, kelah xmo timbul..dah nyanyi lagu "wahai ibuku..si ikan kelah.." pun x muncul jugak..bila kelah xde, kitorang sambung balik penyakit sawan gambar tu..kekekek dlm 20min kat Kelah Sanctuary tu, agak frust jugak le coz ikan yg ditunggu2 x muncul2..so kitorang gerak ke Lata Berkoh.
mamat yg belakang aku tu single lagik ye..sesapa yg berkenan sila isi form dulu..kekekekke

nak ke LB ni kena trekking dlm 20mins jugak...setelah berpenat lelah..akhirnya sampai jugak...tapi kat sini x bleh mandi coz air dia dalam sgt dan berpusar2..agak2 korang nak nyelam x timbul2 blehla bergadai nyawa kat sini..huhu..

abg renjer ckp nak mandi kat dpn sikit..so kitorang u-turn dan trekking dlm 10mins baru lah sampai kat tempat mandi....gile best siot mandi kat sini....encik gaban sedang menurunkan hikmat kuasa air berputar sekala langit peringkat ke-16!! =D

then lps mandi, terus makan. oh ye resort terus bwk packed food utk lunch direct ke Lata Berkoh...so makan kenyang2 then balik resort...kebummmm!! tido la apa lagi...

ptgnye masing2 dok rehearsal utk performance mlm nanti..x kisah le nak buat apa, nak karaoke ke, nak dikir barat ke..buat je la apa2 yg penting masing2 kena perform sbb ada hadiah..kalo korang x perform tp gatai nak hadiah meh sini aku sekeh laju2...penat akaqq beli hadiah tau!! yg penting aku tau opismate aku mmg sporting!! tp xtau le bos baru ni leh tahan dgn pe'el kitorang yg gile2..apa2pun kite tunggu ini malam...


permulaan BBQ disertai oleh hujan ribut...wah adekah itu satu sign supaya kami x lupa diri?? isk...dulu kat langkawi mlm bbq pun ujan lebat gak. last year kat cherating pun lebat jugak..huhu...elok2 je kol9, ujan berenti. food yg disediakan oleh pihak resort mmg mabeles!! ada ayam, daging, kerang, sotong, mcm2 lagila...aku je yg x bape nak mkn sbb kes trauma dulu..

1st performance mestilah dr grup 1...grup big bos tu..memula mcm2 segan2 tapi skali bos dpt mic...haa hambek ko!!! bersorak kitorang tgk bos sporting gile...sedap jgk suara bos kitorang..cayalah bos!!
selain karaoke by grup, ada jgk karaoke solo...so sesapa yg nak berangan jadik artis tu inilah masanya!! jgn xtau...big bos pun nyanyi solo jugak!! siap duet dgn beloved wife dia...lagu Kenangan Lalu by aku dah lupa grup tu..huhuh...wife bos pun sporting gak..cayalah!!yg paling x tahan, grup 7..adoiyaiii..nyanyi lagu Pergi Tak Kembali..sekali ada mayat daa...mmg gile la performance diorg..kitorang x sempat nak insaf sbb dok gelakkan member2 pegi 'meratap hiba' kat mayat...siap letak duit singgit, air tawar, ayam goreng...yg paling gile siap suap 'mayat' tu tembikai!! yg jadik gile kuasa dua mayat siap ckp, "weh aku kan mayat mana boleh makan!!" sambil kunyah2 tembikai tu..adoiii mmg pecah perut time tu rasa nak gelak guling2..sabo ajelah..big bos pun sporting siap gi baca doa kat 'mayat' tu..apa2pun mmg berbaloi coz diorg menang best performance..cayalahhh!!grup aku nyanyi lagi Cik Mek Molek..huahuahua..sekali lagi kami disabotaj!! rehearsal punyolah mantop tpi performance hancurrr!! wakakakaka dush dush pang kat diri sendirik....xpela next year ada lagi....oh ye tema kami malam tu adelah GO GO GREEN!! sbb tu la semua pakat pakai ijau je....mcm biasa ada best dress male & female...of coz la aku x menang coz aku malas nak pakai bling2 dok dlm utan..kekekekala xkisah le sbb aku yg beli hadiah tu so aku x bersungguh sgt nak menang (ceh ayat amik ati)
BBQ nite habih kol 11.30..lepas diorang balik bilik, committee layan karaoke sampai kol 1am..tu pun x insap2 pihak resort dh bape kali sound suh stop tp kitorang wat gile lps satu lagu, sambung lagik..adoiii kena penyakit sawan lagu le pulokss!!

last day kat Tmn Negara, kitorang nak gi naik Canopy Walk. salah 1 xtvt wajib kalo gi sini mesti naik CW ni. nak ke jeti masing2 dah malas nak jalan kaki. so abg renjer ajak naik pikap..huiyoooo dah le bwk laju, dia lak saje je bwk kitorang kat jalan berbukit2..haa amik ko bertempik riuh le masing2..dah le aku hujung skali...skali dia korner baring mau terbang akaqqq!!!sampai kat jeti kitorang naik bot nak ke seberang..x puas betul x sampai 5minit naik bot...dah dekat dpn mata berenang pun sampai..kekekke sampai je terus amik gambo kat sini..ni bukti aku dah tinggal jejak kat TN...lepas dgr briefing etc kitorang start trekking, jauh jugak nak sampai kat canopy walk tu adelah dlm 1.5km..jenuh jugak le weh...berpeluh2..sambil trekking tu adik renjer dok citer la serba sikit pasal spesis pokok2 yg ada kat situ..siap tunjuk tempat laluan ular, pokok yg dah kena cakar dek beruang madu, dgn najis gajah, tmpt b*b* hutan menyondol2..mcm2lah...
haa sekali panjat mcm nyet daaa!! kkekekke..besar weh pokok ni. apa ntah namanye..adik renjer tu ckp org panggil pokok telefon. agak2 kalo korang sesat dlm utan, ketuk2 kat batang dia yg besar tu, pokok ni akan kuarkan bunyik mcm gendang gitu...so kira as a SOS utk mintak tolong ni..isk kalo aku sesat dlm utan xdenya nak ketuk2 pokok, nangis kuat2 adelah..huhu
setelah berpenat lelah basah ketiak akhirnya sampai le kat Canopy walk..punye signboard..ni baru signboard maaa..nak sampai atas kena daki lagi..adoii masa ni mmg penat gile....aku sampai dah x terkata dah...dah sampai atas, kena tunggu turn pulak. dengan geng2 bomba, tourists lagik..lepaskan diorang dulu sbb kitorang pun ramai 80orang. then tibalah masanya kami naik...uishh best jugak...tapi x bestnye sekejap sgt. 300mtr je..sbbnye yg balance nya ditutup coz diorg tgh baiki jambatan tu..apo2pun aku puas ati....rasa mcm nak pegi lagi tapi kali ni mestilah dgn cik abg terchenta..kekekke...abih je CW kitorang balik ke resort. lps lunch & solat jamak, kol 2.30 dah gerak balik ke KL..hummmm badan penat sakit2 sikit tapi kena kuatkan semangat coz kitorang ada audit dua hari slps balik Taman Negara...huhu manyak tatottt!!
hari selasa (7hb) unit aku telah diaudit dgn jayanye..mujurlah internal audit. kalo external by SIRIM mapuh kerah la wehhh!!
lepas tu the whole week ni aku menyetelkan medical insurance utk international students. sakit jiwa melayan karenah bebudak nih. dah le aku x pakai face mask..kalo tetiba diorg ada selsema b*b* camno tuh?
next week pulak ada PC & Book Fair organized by my opis..so korang2 semua rajin2kan lah dtg PC & Book fair yg bertempat di CAC ok..15th-17th July..macam2 ada....
oh ye July ni besday abang aku, Uda dan my niece..Tasnim..Hepi besday to both of u..Tasnim share besday dgn abah dia lah nampak gayanye..Uda 6hb, Tas 22hb..genap umo Tas 4th...makin beso anak dara maklang ni...
mak abah pun agak bz jugak seminggu dua ni menguruskan kemasukan adik2 aku ke IPTA...adik aku, Muizz a.k.a Pak Andak dah registered kat UMP dlm course engineering automotive..amik degree lak kali ni..Abg Min lak masuk maktab di Ipoh isnin depan..amik TESL..adik aku sorang lagi, Man a.k.a Pak Itam dapat posting ke Johor..xplea adik2ku..belajo rajin2, keje elok2..hadiahkan kejayaan buat mak abah kite orait!!
okla cukupla setakat ni dulu...nak tunggu aku update lagi ke? hehehe tungguuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

No comments: