Wednesday, July 1, 2009

main masak-masak..

dah lama xde entry masak2 kan? huhu penyakit M ni mmg le hebat btl penangan dia...mls update blog bkn bermakna aku malas msk tauuuu...(dan2 tu nak bela diri sendirik..muahahahaha)

tp btl la...asal aku msk je aku mls nak snap pic..ntahle aritu rajin beria2 sgt skang serba serbi malas nak mammmmmm.....


okla...spt yg dijanjikan aritu aku ada sebut psl kari jenahak dan sambal 'anak dara' kan? ekceli hubby gi mancing kat pulau yg dia penah pegi aritu..yg kat Kuala Selangor tu..kalo korang ingat lagilah aku penah citer dulu..malas aku nak korek entry lama link kat sini..pandai2 le korang carik ek..hehehe

so ni la hasilnye....

kerapu 8kg++...gile besaqqq!! tp bukan hasil pancingan hubby, ni pakcik kwn hubby yg lead diorg gi pulau tu..isk kalo hubby dpt agaknye 2-3 bulan kitorang nak mengabihkannye..hehehhe

haa ni yg hubby dpt..jenahak 1kg++ dgn yg kenit tu x sampai sekilo..dlm 800gram kot. ade lagi ikan yg kecik2 tp x pyh le tunjuk kat sini..besar2 tapak tgn je..hhehehhe

setelah dibawak balik ke rumah, beginilah destinasi akhir jenahak2 itu...kari kepala ikan jenahak..ekceli ada sekali msk sup tp x amik pic pulak...

ni pulak baru je msk mlm td...jenahak masak asam pedas..gile aku buh cili api, pagi ni berebut toilet dgn hubby..keekkeke

masih ingat dgn 'anak dara'? yg ni hubby kutip masa air surut. pakcik tu kata namanye 'anak dara'. tapi rasanye org panggil kepah kot..sambal 'anak dara'...letih nak ngabiskan..maklumla makan berdua je...pastu balance nye rebuskan aje dgn serai..cicah dgn colek kopok lekor...best 'anak dara' ni...maniss je isinya..

nama pun entry masak2 kan? so tgk laukkkk ajelah ek...aritu teringin sgt nak mkn asam pedas daging. terus call mak tnya resepi..almaklumla jarang2 sgt msk asam pedas daging ni..mak suh buh kerisik sikit. agaknye kerisik beli kat pasar, x blend hancur sgt..so bila dah campur dlm kuah tu, terasa kelapa tu sikit. rasanye pasni kena blend skali lg kerisik tu..x pun x pyh bubuh langsung..rasanye sedap jgk kot..mak ckp kalo x bubuh pun xpe, tp kalo ada buh ajelah...
ni pulak sambal kupang. beli kat pasar sekilo RM5. beli 2kg. semua langsai jadik sambal.

ok setel 1 hutang entry. lps ni tgkle kalo sempat aku update lg. lately mmg bz sbb opis aku nak gi Taman Negara jumaat ni (3hb) sampai le ahad. sedey nye hubby x leh itutttt..uwaaaa...mesti rindu 2 mlm tido sorang2..uhuhuhuhu =(

keje aku as tukang beli hadiah. gile byk hadiah nak kena beli. hadiah utk games utk 8groups (11org/grp), hadiah lucky draw utk 82org (semua staff dpt), hamper utk performance (8groups), hadiah utk best dress female & male ms mlm BBQ, dan hadiah khas utk most sporting staff.

dari hari jumaat lepas sampai le arini keje aku pegi jusco(jumaat), jusco lagik (ahad), giant (isnin), tesco (isnin-kali ni pi malam dgn hubby), giant (selasa) dan hari ni jusco lagik. betul2 mcm org kaya tabur duit sesuka ati..5100 didermakan ke semua soping complex tu..wakakak kayooo jap soping complex..nak2 jusco..gilosss laa...yg bestnye aku guna J-card aku..weehuuu bykla point mokcik dpt nanti =D mesti byk gile rebate aku dpt *wink*

okla aku nak balik dah.. xlarat beb..mlm ni panaskan aje asam pedas semalam, goreng tempe ngan sayur sikit..

next entry tgu la bila aku x bz dan bila aku rajin ok..rajin tu agaknye 2-3 minggu lagi kot..sbb balik dr taman negara aku ada internal audit..adoiii masak le makkk....

ok c u tata titi tutu muah muah miss me ok..kekekkeke

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

1 comment:

MAMADANISH78 said...

fuiiiiyoooo!!besaqnya ikan...
ya allah....automatik terliuq ni..tgk lauk pauk yg myelerakan tu.....sodapnya!!!!!