Tuesday, November 18, 2008

king cup

kan dah bgtau fridge kering kontang xde lauk nak dimasak kan/ so balik keje smlm singgah kedai kat bwh umah..beli sardin 1 tin, teloq 10 bijik...

kitorang mmg mkn sardin king cup aje..since kawen hubby yg ajar mkn sardin cap king cup ni..bg aku its better than ayam brand..xtau la tekak masing2 ek :P





sambal sardin yg tgh mendidih..nampak x asap tu.. :P










pas magrib..ketung ketang ketung ketang kat dapoq...finally ni la lauk dinner smlm..sambal sardin + teloq dadar spesel + ikan singgang smlm..okla tu kan..hiks









sbg isteri yg menyintai suaminya..(ewahhh) dan sentiasa memikat suami melalui masakannye..(ewaahh lagiks) dan mempunyai suami yg x cerewet psl mkn (ewahh ewahh cakpong cakponggg)..maka memasak setiap mlm adalah benda rutin bagi aku..maybe org len x serajin aku (rajin ke?heheh) memasak utk suami pd hari2 bekerja..tp satu kepuasan bg seorang isteri bila suami mkn masakan dia setiap hari..x gitu mommyotai? mommyotai xpela dia x keje..hari2 leh msk sedap...aku ni setakat yg terdaya ajela..hehehe

kdg2 org2 dok ckp jgk..napela ko rajin sgt..dok berdua je kan..mkn je kat kedai..lg senang..

hape korang hengat mkn kat kedai tu x pyh kuor duit? byr ngan bulu ketiak ke?

ni bkn psl kedekut duit ke hape..skali skala lehla mkn kat luor...kdg2 seminggu skali mkn le kat luor..iyolah hari2 ngadap dapur boring gak kan..(alasan..hiks)

tp hubby mmg suka mkn kat umah..dia ckp, kat tempat keje dah mkn kat kedai..so balik umah nak mkn masakan isteri kesayangan mucuk2 dia ni..ok what? aku rasa bangga dan dihargai bila suami ckp cenggitu...kalo org len tu xtau la kan..maybe bg diorang memasak utk suami di hari bekerja ni menyusahkan..memenatkan blablabla...


tp maybe jgk..sbb aku berdua je..xde lagik 'askar2' yg akan mencuri masa aku kat dapur..xtaula kalo ada anak nanti ek..hopefuly aku masih leh memasak wpon askar2 ku dah bertambah angkanya...so sementara tgh honeymoon ni (honeymoon lg ke?aku rasa dah dkt 5thn aku honeymoon) memasak le seadanye...

ok ok byk lak bebel pepagi buta ni...tghari kang ada luncheon utk convo committee..yeahoo..mkn free!!! :p
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

3 comments:

LiXa NiZaM said...

hari hari duk post lauk dinner je..
lapor perut oiii...
sardin pun sodap!

ryani said...

uiks...kalo ngidam meh la sini...huhu

Nani said...

carita pasal sardin, jumpa pula blog ni masa cari pic..