Thursday, November 20, 2008

naik lomak den!

smlm balik dr keje aku dan hubby tlh pegi ke pasau dan membeli segala lauk & barang2 dapur dgn jayanya...hmm rege brg makin naiklaa...bila nak turun ni??

setelah sesi menyiang lauk dijalankan dgn penuh berhemah oleh hubby dan dibantu oleh isteri comelnye ini (aduss perasan tol :P )...lepas je solat magrib..aku pon mengambik alih tugas chef...

ketung ketang ketung ketang....
tadaa.....kotam masak lomak cili api, sawi jepun goreng & ikan lampam goreng
waa dah 2 minggu berturut mkn masak lomak ni..naikla segala kolesterol & lomak2 kitorang..huhu..pasni kena tuko menu la pulek :D

mahal kotam skrg...3 ekor pon dah dkt 20hengget


ikan lampam ni hubby pancing kat ulu yam aritu..kena goreng garing2 sbb ikan ni byk sgt tulang yg halus2...ikan ni sng nak siang sbb perut dia kecik je dan x berbau..x macam ikan2 air masin ni...

kitorang mmg suka mkn sawi jepun or sawi pendek ni kalo nak compare ngan sawi biasa..ntahle xtau knp..agaknye sbb btg sawi tu besau2 dan manis kot :P


resepi kotam masak lomak cili api ni sama je ngan telur msk lomak cili api aritu..cuma aku x buh cili merah, tambahkan lagi cili api, asam keping pon sekeping je..pastu ketuk2 serai...
ok enjoice..opss sila lap ayaq liuq yg meleleh tu ye hiks :P

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

5 comments:

mommy otai said...

i like...msk merah ma aii lg i sukeee

Dda Ly said...

waaahhh syedapnye kak yani masakkk....bile laa kite dpt rase ney???:D

ryani said...

ketam goreng berlada pon best ek..tgkla wknd ni lak msk..

mehle singgah tmn melati huda oiii

MakSu said...

rajinnya yan masak hr2
ketam tu best tp kalau nak jamu kami tak bleh pedas2 tau... mau berasap telinga nnt ;)

ryani said...

ore kalte meme x suko pedas..iye dop? tp kitorang xleh tinggal cili api camno tu gee?