Tuesday, November 11, 2008

L.O.V.E


alkisah perkenalan aku dgn hubby..secara x sengaja..semuanya kebetulan...masa aku study kat uitm dulu, aku geng la dgn aju, budak bangsar..masa cuti sem je..aku akan carik part time job...semata2 nak dptkan duit sikit utk byr fee..almaklumla adik beradik ramai..so kita tlgla ringankan beban mak abah...


so masa sem.3 kot..aku tumpangla umah aju..masa tu keje part time kat kenny rogers midvalley...hubby plak dok umah bujang..betul2 mengadap umah aju, tp level8, aju level9...& hubby jugak merupakan 'anak angkat' mak aju...so bleh kata slalu jugakla dia dtg lepak2 mkn nasik kat umah aju

dipendekkan citer..kitorang slalu kuar ramai2...aku, aju, shikin...dan hubby & frens...gi uptown damansara (masa tu uptown happening lagi, x mcm skang)..gi sana gi sini..main bowling la..mcm2...dan penah jugakla aku kuar berdua je dgn hubby...memula tu mcm seganla jugak..iyelaa x baper kenal...sbb hubby lebih rapat dgn aju & shikin...tp agaknye org kata jodoh...mak aju la yg dok mengenen2 kitorang...hubby ni baik laa...hormat org tua la...bkn kaki lepak la...mcm2la dilobi nye psl hubby...mmg aku tgk hubby mmg lain drpd budak2 sebaya dgnnye...character dia matured dari usia sbnr...aku pun masa 1st time kuar ramai2 dgn dia pun, terkejut bila tau umur dia muda setahun dari aku masa tu aku baru umo 22..dia 21...tp aku mati2 ingat dia umo 27@28... dgn tinggi nye..tough nye...jambangnye...(encemnye..hehehhe )


akhirnye stlh proses ngorat mengorat dijalankan dgn baik & jayanye...maka kami pun declare la bercouple pd 1 Nov 2001 (rasenye after berkawan for 2months kot ) nampak sgt pandai mengayat :P


1st pic kitorang..masa ni kat klcc...hubby tgh rehat time ni..saje pi ngaco2..huhu
tgk le ms ni hubby kurus giler..kuar abih tulang pipi...skrg? huhu
sendrik mau ingatlaaa... :P





kiranye kitorang berchenta ni long distance relationship la...sorang kat kl..sorang kat ganu...kdg2 bila x bz...x byk assignment nak wat..aku turunla kl...kdg2..hubby dtg umah aku...so bila dah makin close..mak suh kitorang bertunang...majlis tunang pun simple sgt2....masa tu aku tgh practical kat dbkl...hubby dtg bwk 2bentuk cincin...cincin tunang & risik..aku kira hubby ni mmg survivor la...masa majlis tunang tu, dia yg bercakap bg pihak dia sendiri....segala janji dia pd my parents..utk ambik aku sbg teman hidup dia..btl2 touching....makteh & pakteh aku pulak sbg wakil dari dia...

p/s: gambo tunang x sempat nak scan.. :P

oh ye..jgn silap phm pulak...maybe korang semua nak tau knp dia x bwk family masa bertunang..actually hubby ni anak yatim piatu..his parents dah lama xde since kecik...so dia dok sorang2 je...dgn kwn2...ada gak dok dgn sedara mara..tp masa skolah dululaa...sbb tu aku kata dia 'survivor'..coz he survived 2 face all the challenges in his life alone...adik dia ada...tp masa tu adik dia skolah...mmg aku penah pegi umah mak sedara dia...tp since plan nak bertunang ni ad-hoc...so xde la disampaikan perkara tu...maybe nampak kami membelakangi family..so maafkanla kami ye kot2 ada sesapa yg terasa dgn perlakuan kami ni




jgn plak xtau..majlis tunang kami sama tarikhnye dgn majlis tunang erra&yusri...tp kami kira bertuah la coz our marriage x sama nasibnye dgn diorang..Alhamdulillah...

p/s: kad raya+besday+aniversary yg kitorang bg each other since kawen..yg b4 kawen x terkata byknye


Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

tanggal 30 Januari 2004 kol 3.30pm...aku & hubby slmt dinikahkan dgn 3 kali lafaz!! jgn mare ye siap kuar 'kad talian hayat' tu ini krn hubby nervous coz lafaz nikah di t'ganu x sama dgn lafaz nikah di kl..so asyik tersasul je wpun lafaz nikah tu paling mudah & ringkas tp biasalah..mana2 org pun time nikah ni la time paling gabra dlm hidup dia... majlis kami mmg amat simple...3.30pm..after nikah, kami terus bergambar & mkn beradab..jmpa tetamu2 kejap.then berposing lagi dlm bilik & pelamin...kol 6.00pm..semua tetamu dah balik..mmg mudah, simple & x pyh nak tukar2 baju...bak kata org...amik yg wajib saje...yg penting majlis kami x tercemar dgn adat2 yg nyata bertentangan dgn ajaran Islam kesederhanaan itu penting...mmgla kalau ikutkan hati nak wat grand2...nak jemput semua org...tp memandangkan time tu xbrp sesuai kot...lagi 2hari nak raya haji..dan kami pikir x pyhla nak membazir...so gitulah seadanye...simple..sweet...& memorable mmg tetamu yg dtg pun suka dgn majlis kami..diorang kata..senang..mudah...xbyk benda yg lorat2 & memeningkan kepala.... & alhamdulillah kesederhanaan majlis kami kemudiannye menjadi ikutan jiran2 & sedara mara...















now its almost 5 years of our marriage..susah senang..suka duka...mengukuhkan lagi kasih sayang & kesetiaan kami demi mempertahankan mahligai bahagia kami...wpun tanpa kehadiran si kecil yg amat kami dambakan..namun kami percaya...Allah Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani...mungkin ini semua ada hikmahNya..kami yakin rezeki mendapat cahayamata tu tetap ada...cuma lambat @ cepat shj...apa yg kami harapkan, berkat doa dari semua org...InsyaAllah satu hari nanti pasti kami berpeluang jadik 'mama & abah'... 30 January 2009 nanti genapla 5thn perkahwinan kami...hopefully at that time, we will receive a 'great news' that will brighten up our life...InsyaAllah...




cherating august 2004







melaka january 2005








bukit tinggi february 2006






langkawi november 2007

penang august 2008

No comments: