Thursday, February 26, 2009

betul! betul! betul!!!

seperti yg dijanjikan mlm td aku ngan hubby mendating kat pavilion melayan upin & ipin. show kol 9.30pm. kitorang sampai kol 8.40pm. x pyh beratur pun sbb x ramai org. lgpon aku dh booking via phone. so kasik je no. fon terus je dpt tiket. suke betul dpt tiket murah..RM 17 je total. maklumla hari rabu =P.. ekceli total tiket RM16 tp dia charge singgit sbb beli by fon. ala x kisah le...singgit je...

sementara tunggu time nak masuk tu kitorang pusing2 pavi jap. nampak JCO donut, aku pun ngendeng2 hubby nak mkn donat. kitorang beli donat cheese..aku ngan hubby mmg hantu cheese! tp rasa cheese dia mmg kuat giler la..mkn kat situ jerk.

kol 9.20 cpt2 naik level 5. sampai kat GSC tu org dah ramai. usyar2 carik poster upin ipin. xnampak le pulok. poster filem2 lain adelah...isk x aci betul! x dpt aku nak posing!

masa masuk tu, baru terpandang bunting upin ipin betul2 tepi esculator. cesh filem melayu didiskriminasikan!! ewah dan2 tu sokong filem melayu sedangkan selama ni kitorang mana tgk citer melayu! (tgk jugak le sikit2..kalo setakat razak mohaiden ngan david teo ngarut2 tu haram aku x hingin tgk)..tp kitorang mmg x suka dan xkan tgk wayang citer melayu..rugi tiket wooo!!!

masuk je dlm panggung...carik seat..wahh..mcm best je seat dia. sbb slama ni aku ngan hubby mengalami problem seat x selesa kalo nk tgk wayang. hubby kan tinggi orgnye..kaki panjang..kalo sempit mulalah dia x selesa. pastu prob aku ialah aku terpaksa melayan ketidakselesaan hubby tu..tp kat pavi mmg syiok..bhgn kaki luas jerk..tempat sandar pun tinggi so hubby leh sandar kepala dia..dia suka sgt...dia ckp pasni lehla tgk wyg kat pavi sokmo...

bila dah tgk upin ipin ni, yg aku respek memang terserlah kreativiti production team wat citer ni..mmg best!! aku paling suka part upin upin ngan rajoo kejar oopet pastu masa diorang kena kejar dgn ular besar tu. yg aku geli masa ada lintah hitam tu..eii goli mak!!

pastu part kelip2 tu aku suka...heheh siap sorok kelip2 dlm suar lagiks...overall. aku bg 2 thumbs up dan 8 stars out of 10! mmg ada cacat sikit citernye tp dimaafkan. aku hrp pasni kalo ada sequel lagi, production team leh fokus kat rambut, bulu & pakaian watak supaya gerakan & alunan tu nampak real & soft. ala mcm korang tgk shrek, monster inc, ice age etc tu la...ni nampak agak kejung sikit.

ape2pun aku puas ati dpt tgk upin ipin =D tp hubby ckp dia expect lain. dia ingat citer tu citer kelako rupanye citer aksi. tp okla kan...

anyway bravo upin ipin!! betul! betul! betul!!


Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

No comments: