Monday, March 30, 2009

bila ikan masak kicap menjadik ikan masak taucu =D

penah x korang plan nak masak benda lain tp mulut terasa nak mkn benda lain?

aritu mmg out of idea nak masak ape. memula ingat nak wat ikan msk kicap je..tp x sampai 3 saat terasa nak mkn taucu lak..belek 2 dlm kabinet ada taucu yg baru beli..kitorang mmg pakai taucu cap Bilal aje..try taucu cap tamin.. huhuh kureng la...


pastu siap2 le bahan nak masak taucu..tp tgh siang2 bwg etc tu, isk nak mkn msk kicap pulak le..pastu 2 saat kemudian..hmm taucu la..eh mana satu ni?? msk kicap ke taucu?
since bahan2 nye sama..kelentung kelentang, akhirnya jadikla ikan masak kicap..bila rasa..isk, x boleh jadik, nak mkn taucu gak!! last2 bubuh jugakla taucu 4-5 sudu..hehheh..
kesian kat ikan tu kan? dia pun poning knp la chef ni x tetap pendirian..heheh =P

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

2 comments:

nuryah said...

k'yan,
masak taucu ni resepi dia sama mcm masak kicap ke?

ryani said...

yah: lebih kurang je..cuma kena tambah taucu la...kalo yah xmo buh kicap pun xpe..ekceli k.yan slalu msk taucu ni x tambah kicap..sbb taucu tu sendri dh ada rasa dia tersendiri..bila tambah kicap ni lain sikit rasanye...

ni la jadiknye bila msk dgn penuh kekonpiusan di hati..hikhikhik