Monday, March 23, 2009

Ok ni entry sambung yg citer org kawen aritu ek...

Sampai je Cheneh, my auntie, Busu tgh siapkan pelamin. Kebetulan aku dah sampai, tlg dia wat final touch up je...huhu nasib baikla diorg dah wat kalo x akaq jugakle nak kena deco pelamin..hehehhe...

Lps salam semua sedara mara yg ada, aku pun start le ngadap brg hantaran..tp tensen sey...ramai beno yg sebok ngadap dpn aku..pastu byk soal lak tu!! Huh haku ni suke wat keje sorg2...baru leh dpt feel..ni lps sorang, sorang masuk bilik dok ngadap hantaran yg aku wat, ilang konsentrasi akaq taw!!!

Yg hangin nye, bila aku tnya pengantin, mana nye coklat dgn kain pelekat aku nak gubah ni..boleh ke dia ckp...

“laa ingatkan Kak Yan yg beli..Kak Ngah x beli pun!!”

Astaghfirullahalazimmm budak Kak Ngah ni!!! Ada ke patut dia ingat aku yg beli benda alah tu semua??? Kan aku ckp aku hanya beli bekas utk hantaran, bukannye beli brg hantaran!!

Terus Busu call Pak Usu yg baru nak bertolak dr KT, suh dia tlg belikan coklat utk dua2 belah pihak dan jugak bwk kain pelekat baru yg dia lom pakai lagi 2 helai...hmm Kak Ngah..Kak Ngah...sekali aku lesing kang!! Hehehhehe

Dalam dok kalut2 tu pastu tetiba muncul le selai kain pelekat yg baru yg ntah dr mana dtgnye..alang2 nak tgu Pak Usu yg xtau kol bape nak sampai, so aku guna je la kain tu wat hantaran..Kak Ngah kata, belasah ajelah Kak Yan..hehehe..aparaa pengantin nih!!

Berenti jap mkn nasik..wah lauk ikan masak asam pedas, ulam jering, sambal mangga, sambal terung + petai!!! Xde nye aku nak amik gambo bagai..mmg tgh lapo gile, terus je ngadap...tgh mkn tu Mak Long br sampai dgn cucu2 nya..mkn cpt2, x tahan pedas gile Mak Uda msk!! Memang pure asam pedas Melaka nih!!

Sambil aku dok siapkan hantaran, hubby dok wat meja pengantin dgn Kak Long & Kak Ngah (opss ni akak aku le bukan 'Kak Ngah' d pengantin tau!)...hahaha caca marba kaler nye..sbb kain x cukup!! Ala belasah ajelah...hahahahha...lps setel semua, kol 11.45pm baru kitorang gerak balik umah...sampai umah kol 12.30...mandi2 solat borak2 ngan mak jap kacau budak2 kenit tu tido..pastu aku terus tido...esok nak kena bangun awal beb!!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

No comments: