Monday, March 30, 2009

udang msk lemak cili api + belimbing buluh

ada sape2 yg x kenal belimbing buluh? kdg2 org panggil belimbing asam. saiznye kecik2 & rasanye very the masam tau!! org kata belimbing buluh leh rawat darah tinggi..wallahua'lam...

dah 2-3 minggu terliur nak mkn udang msk lemak cili api dicampur dgn belimbing buluh..terus pesan kat opismate kalo balik bentong tlg carikan belimbing buluh utk aku...setelah 2 minggu menunggu akhirnya dpt jugak walaupun x byk..dlm 10bijik je tp ade yg dah rosak sikit2 dek ulat...

dpt je yg diidamkan..balik umah terus je msk...huhu syioknye....

bila mkn, rasa kemasaman belimbing buluh tu...esoknye, ulang balik lauk yg sama..kali ni lagi best sbb rasa masam tu dah syerasyi dlm kuah masak lemak tu...

sesapa yg suka msk lemak, tryla resepi ni..mudah je sama mcm msk lemak cili api yg lain, cuma jgn masuk asam keping. tambah belimbing buluh dan daun kunyit je...

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

2 comments:

eyza said...

sedapnya.. eyza pun suka masak lemak udang letak belimbing buluh 2. tp kalau dok kl ni susah sikit kan nak carik. kalau jumpa pun kat pasaraya mesti dah kecut2...nasib2 la nak dpt yg segar bugar...

ryani said...

eyza: btl tu..ni pun import dr bentong..hihi...eyza, aritu eyza beli lobster katner ek? teringin la nak mkn...baper ek rege dia?